söndag 6 december 2015

Stafettjulkalendern 2015

Detta är andra året som jag bidrar till Stafettjulkalendern på http://martinasmotesplats.blogspot.se/2015/11/stafettjulkalendern-2015.html

Det ligger nära tillhands att jag skulle välja en matematikdidaktisk bok och på ett sätt har jag gjort just det men det går att se på denna bok ur flera aspekter. 

Boken jag valt i år är Mittinattenmysteriet av Arne Norlin & Gunna Grähs. Denna bok gavs ut första gången 1992 och kom i nytryck 2000. 

Bokens handling och fantastiska bilder är fascinerande både för barn och vuxna och inspirerar till egna undersökande aktiviteter inom olika områden som berättande, matematik, naturvetenskap och teknik. Denna bok har varit med mig under många år och den slutar aldrig att engagera.  

Vad fastnar just du och barnen i din närhet av? 

Då min bok just nu är nerpackad så har jag hämtat bilden med hjälp av Google. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar